27 February 2010

MISI SAYA ADALAH MELAHIRKAN PEMIMPIN YANG HEBAT!


MLM adalah media terbaik untuk lahirkan pemimpin yang teoritikal dan praktikal. Selangkah anda masuk ke dalama dunia MLM, apa yang anda harus fikirkan adalah bagai mana anda mahu memiliki seterusnya memimpin kumpulan anda dengan baik.

Setiap orang adalah leader kepada kumpulannya sendiri. Ia tiada kaitan dengan orang atas anda. Anda akan dibayar atas kapasiti anda sebagai CEO kepada organisasi anda. Walaubagaimana hebat sekalipun upline anda, jika anda hanya ada kumpulan yang kecil dan pasif, anda tetap kerdil.

Anda harus pandai menjana tenaga kumpulan anda agar dapat disatukan membentuk gelombang yang besar. Anda harus bermentaliti pemimpin.

Apa yang harus anda lakukan adalah sedarkan ahli kumpulan anda bahawa mereka adalah pemimpin kepada kumpulan mereka. Dan mereka akan dibayar berdasarkan keberkesanan kepimpinan mereka. Mereka harus ada inisiatif tersendiri untuk menjadikan kumpulan mereka berdaya saing. Oleh itu, siapa upline kita itu tidak penting dalam MLM. Namun, banyak manfaat yang boleh kita cedok dari upline2 kita.

Pemimpin yang hebat sentiasa memperbaiki kebolehan dan kemampuan yang ada pada diri mereka. Anda harus sedarkan minda separa sedar anda dengan potensi besar yang anda ada. Anda diciptakan untuk pergi lebih jauh dari apa yang anda ada pada hari ini.

Jadilah pemimpin yang tak segan untuk berkorban demi organisasi. Jangan pagari diri anda dengan seribu alasan kerana alasan2 itulah yang akan menjadi tembok pendinding anda dengan kejayaan.

Selalulah berhubung dengan ahli2 anda, bertanya khabar dan memberi bimbingan. Anda sebagai pemimpin juga perlu ada inisiatif bagi mengatasi masalah ahli yang kurang aktif. Kalau dia segan untuk menghubungi anda, anda perlu menghubungi mereka.

Sedarkan mereka ilmu dan pengalaman tidak dapat dibeli tetapi perlu bermujahadah mencarinya. Budayakan kaedah mengadap guru dalam hidup, pasti ilmu yang kita dapat lebih berkat.

No comments: