28 May 2008

Deris Letak Jawatan!

Buletin Online:
______________________________________

=( )=

Pada 27 Mac yang lalu, setelah Pak Lah Perdana Menteri mengadap Tuanku Sultan Mizan, Mad Said dikekalkan sebagai Menteri Besar Terengganu, walaupun sebelumnya Pak Lah berkata pelantikan Mad Said adalah tidak mengikut perlembagaan. Hari ini, setelah genap 2 bulan Deris Jusoh tewas dalam perebutan untuk jawatan Menteri Besar, Deris membuat pengumuman ‘tewas’ pula kepada Mad Said buat kali ke 4, sejak pilihanraya umum yang lalu.

=( )=
Pengumuman Deris agak mengejutkan kerana baru hanya 4 hari, pada 24 Mei lalu, beliau berkeras tidak akan meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Terengganu. "Saya bukannya orang kalah. Saya menerajui parti dan memenangi pilihan raya dengan majoriti lebih dua pertiga. Pada asasnya, anggota UMNO masih bersatu, cuma sekarang ini ada kebuntuan daripada segi perasaan di kalangan anggota," kata Deris kepada pemberita selepas menyampaikan ceramah Misi Puteri 2013 di Bangunan UMNO Perak.

=( )=

Deris yang membuat pengumuman tersebut di Ipoh bagi mengulas kenyataan Ketua UMNO Kuala Nerus, Nasir Ibrahim Fikri Selasa lepas bahawa UMNO Terengganu kini berpecah dua dengan satu kumpulan menyokong Idris, manakala kumpulan yang lain menyokong Ahmad sehingga menimbulkan kekeliruan di negeri itu.Akhirnya hari ini, belum pun sampai seminggu, Deris Jusoh mengaku kalah kepada Mad Said dan meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Terengganu, berkuatkuasa esok.

=( )=

Dalam perkembangan lain, Abdullah Ahmad Badawi hari ini menerima permohonan bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat Mohamad Ezam Mohd Nor kembali ke dalam UMNO.Nampaknya ahli-ahli UMNO benar-benar sudah tidak rasional. Ezam yang kelihatan bersungguh-sungguh nak benteras rasuah, masuk UMNO untuk bersama Pak Lah yang jelas terlibat dalam penyelewengan dan rasuah.Deris yang bersungguh tak mahu letak jawtan, tiba-tiba secara mengejut meletakkan jawatan !

_______________________________________

Qard jr:

Berbisa sungguh Qunut nazilah pejuang Islam..

No comments: