15 April 2008

Terima Kasihku Pada Sahabat

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, saya bersyukur kehadrat Allah rabbul Jalil diatas nikmat yang tak terhitung banyaknya yang direzkikan kepada saya. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Rasulullah, qudwah hasanah yang terunggul.

Saya nak ambil kesempatan ini untuk mengucapkan jutaan penghargaan kepada sahabat- dan sahabiah yang sudi mengingati hari ulang tahun kelahiran saya ke dunia yang penuh pancaroba ini. Syukran Jazila.

Sahabat,
Bila kita kenang semula waktu kita mula2 dilahirkan oleh bonda tercinta dengan penuh pengorbanan menggadai nyawa. Alangkah terhutang budinya kita kepada beliau. Namun, setelah pandai berdikari, di manakah mereka di hati kita? Semoga Allah memberkati setiap yang memuliakan ibunya.

Sahabat,
Tika itu kita dalam keadaan fitrah, bersih dari segala kekotoran dunia. Hati selembut sutera, sangat mudah menangis mengenangkan kekotoran dunia. Tapi kini, setelah terpedaya dengan dunia, susahnya mata ini nak menangis, degilnya hati ini nak menginsafi kekhilafan dengan Tuhan. Seronoknya menelan dunia, mentakhtakannya di singgahsana hati. Duhai jiwa, sedarlah hanya yang bersih sejahtera diterima Tuhanmu. Kau kini kotor, berselaput noda, derhaka, lagha. tiada tempat bagimu di sisi Tuhanmu melainkan yang bertaubat nasuha.

Sahabat,
Bersempena dengan hari ulang tahun kelahiranku ini, aku bermohon pada Allah kurniakanlah lagi hidayah seperti yang pernah aku kecapi dulu.. tika aku masih fitrah. Hatiku hidup segar bugar, mampu menghidup segarkan hati yang lain. Ya Allah, Janganlah Kau biarkan aku terpaut lagi dengan dunia.

Sahabat,
Saya mohon keampunan dari kalian, atas kekhilafan, ketelanjuran, kejahilan selama menumpang di dunia kalian. Saya amat mengharapkan tegur marah kalian jika saya tersilap lagi. Terima kasih sahabat.

1 comment:

Salar said...

Attention! See Please Here