11 December 2007

Antara UMNO, HINDRAF, perkauman dan pilihanraya (4)







HINDRAF ditonjolkan dengan imej penganut Hindu yang fanatik bagi menyatukan Melayu pro Islam dengan membina keyakinan bahawa perjuangan yang sebenar adalah menentang kafir- kafir itu bukannya sesama Islam.



Pada masa yang sama isu tuntutan dan dakwaan HINDRAF dalam memorandum mereka dieksploitasi sebaiknya oleh lidah- lidah UMNO yang setia. Hampir setiap masa terutama waktu perdana digunakan semaksimanya oleh media- media untuk membakar semangat orang Melayu secara halus dan terancang dengan menayangkan keganasan dan kemampuan HINDRAF untuk menggulingkan kerajaan Melayu Malaysia.

Kini isu ini sudah cukup popular menenggelami isu- isu yang lain sebagaimana banjir monsoon timur laut meratakan segala lopak dan lubang. “Buat apa berbalah sesama sendiri sedangkan orang lain sedang bersatu menjatuhkan kita”, Tengok pimpinan kita tegas membela Melayu”, dan banyak lagi suara- suara yang menunjukkan kemenangan awal politik UMNO.

Kita dapat menjangkakan jika isu ini dipanjangkan ia akan memberikan suatu kelebihan kepada perjuangan UMNO seterusnya memungkinkan pilihanraya akan diadakan.

No comments: