18 April 2009

Kuba ku Sayang..

Saya sangat sayang kucing
kucing mengajar saya erti kasih sayang
Kasih pada binatang membawa berkat
Berkat dalam hidup
dan dia sentiasa mendoakan kita
Jangan benarkan dia didera
Kerana dia ciptakan untuk disayang

sajak ini ku tujukan kepada kucingku, KUBA jr.

9 comments:

Tautan_Hati said...

boleh..boleh
kenapa kucingnya nama kuba???

wae said...

Terima kasih cik Tautan Hati..

Sebenarnya kuba tu nama arwah kucing ana yang lama. Tapi bila dia dah takde, ana bagi nama tu pada kucing yang baru..

Masa nak bagi nama pada kucing ana tu, masing2 bagi idea.. tapi macam dah familiar sangat..

Tercetus rasa nak ubah tradisi.. nak tengok kalau letak nama lain pada kucing dia boleh terima tak.. hasilnya, saya boleh buat satu kesimpulan.. letaklah nama gajah ke rimau ke sebenarnya kucing tu tak tau pape pun.. hehehe...

a.t.u.l.a.s.c.a. said...

letak sket gmba kuba jr tu...ana n tpah cam kenai la kuba jr tu...cam kucing kami(citam) yang hilang dari Btn...

Anonymous said...

Aduhai
kuba ku sayang..
kuba ku sayang..
oOoooo...

Lembutmu tak beerti..
kau mudah di jual beli..
kau mampu menyayingi..
wonderpets dalam berbakti..
=)

semoga,
kita semua yang sayang kucing..
di berkati Allah..

Anonymous said...

sungguh ke ni kucing kamu?

mmg comel n unik.mmg slayaknya dsayangi. baguslah de prasaan syg pd binatang, smoga kamu juga disayang ALLAH.

-rkukaudya-

Haza Nafsi.. said...

gambar tu hiasan sahaja.. takde kena mngena dengan kuba..

Cik Awan Butirstar said...

teringat kembali saat-saat indah bersama kuba. mujurlah sempat diabadikan dalam video klip kuba.

tak tau lah apa nasib kuba sekarang setelah dihantar ke bt6...

Ladyengineer said...

saya pun suka kucing...kucing saya nama HUSEN (nama dlm i/c) nama manjer
kita org panggil ADIK...

Anonymous said...

April 21, 2009 1:33 PM
Anonymous Anonymous said...

sungguh ke ni kucing kamu?

mmg comel n unik.mmg slayaknya dsayangi. baguslah de prasaan syg pd binatang, smoga kamu juga disayang ALLAH.

-rkukaudya-

komen - kalu x comel n unik, x selayaknyer utk disayangi ker???